Замислете училница во која музиката нежно се шири во просторијата, каде што книгите не тежат, туку инспирираат, и каде што учењето се случува со насмевка. Нема страв, нема притисок – само радост, љубопитност и доверба во сопствените способности. Тоа не е утопија.
Тоа е сугестопедија – метод на учење што го буди природниот потенцијал на човекот.

Проектот „СУПЕР УЧЕЊЕ ЗА СУПЕР ДЕЦА“ на здружение ЕдуЦентар – Скопје цели да запознае учители и образовни работници од формалното или неформалното обучение на деца и млади, како и ученици и возрасни со методот Сугестопедија на проф. д-р Георги Лозанов. Тој е финансиран со средства од Бугарската развојна помош.
Авторот на методологијата на сугестопедска обука, проф. д-р Георги Лозанов, го развива, усовршува и менува методот на сугестопедија / десугестопедија / резервна педија од Сугестопедија во Десугестивен тренинг. Комуникативен метод на резервите скриени во нас, во кој авторот ја дефинира десугестопедија како „уметност, постојано вибрирачка, адаптирана уметност“ и ги открива особеностите на резервниот сугестопедски комплекс, кој е ослободен од сугестопедија – десугестивен тренинг.
Во 1978 година, УНЕСКО ја призна Сугестопедијата како оригинален и вреден образовен систем што нуди поинаков, поблаг и поприроден пат до знаењето. Но нејзината приказна започнува многу порано – во Бугарија, со еден визионер кој верувал дека учењето може да биде уметност.

Тоа е проф. д-р Георги Лозанов, научник, психијатар и педагог кој преку својата работа во Истражувачкиот институт за сугестологија (1966–1991), заедно со својот тим, создава систем кој ги спојува педагогијата, психологијата и уметноста во едно целосно, хармонично искуство.
Денес, неговите следбеници и ученици – меѓу кои и тимот на Allegro Vivace – продолжуваат да го негуваат и пренесуваат ова знаење, создавајќи жив континуитет меѓу генерациите на сугестопедагози.
Сугестопедијата најсилно блеска во учењето на странски јазици и во работата со деца во основно образование, каде што резултатите често ги надминуваат очекувањата.
Зошто?
Бидејќи во нејзиното срце лежи едноставна вистина:
човек учи најдобро кога е среќен.
Во сугестопедиската атмосфера, знаењето се впива природно:
- преку радост и спонтаност
- со помош на уметноста и естетиката
- и во состојба на длабока, но ненапрегната концентрација
Ова е само првиот чекор во запознавањето со магијата на Сугестопедијата. Во следните објави ќе зборуваме за тоа како изгледа една сугестопедиска сесија, зошто мозокот реагира толку силно на уметност и музика, и како овој метод може да го промени начинот на кој учиме и живееме.
Добредојдовте во едно поинакво учење – учење со душа.